MEB AGS SORU DAĞILIMI 2025 || Öğretmen Akademi Giriş Sınavı (AGS) konu dağılımı belli oldu mu?

MEB Öğretmen Akademi Giriş Sınavı (AGS) 2025 Detayları Ortaya Çıktı

Öğretmenlik Mesleği Kanunu kapsamında öğretmen olarak görev alacak adaylar için düzenlenen yönetmelik detayları netlik kazanıyor. ÖSYM tarafından 13 Temmuz 2025’te gerçekleştirilecek MEB-AGS’nin detayları belli oldu. Peki, MEB Öğretmen Akademi Giriş Sınavı (AGS) konu dağılımı nasıl olacak? İşte, detaylı bilgiler

MEB AGS’de Kaç Soru Sorulacak?

Öğretmen adaylarına yönelik MEB-AGS kapsamında 80 soru sorulacak. ÖABT oturumu ise alan bilgisine dayalı olarak 50 sorudan oluşacak.

MEB AGS Konu Dağılımı Nasıl Olacak?

Resmi bir açıklama olmamakla birlikte, MEB kaynaklarından elde edilen bilgilere göre konu dağılımının beklendiği şekilde olması bekleniyor;

  • Sözel Yetenek: Sözcükte Anlam, Cümlede Anlam, Anlatımın Oluşması, Paragrafta Anlam ve Sözel Mantık – 18,75 (%)
  • Sayısal Yetenek: Temel Matematik, Grafik ve Tablo Yorumlama, Mantıksal Muhakeme Problemleri – 18,75 (%)

Tarih:

a) Osmanlı Öncesi Türk Devletleri Tarihi (Siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler)

b) Osmanlı Tarihi (XIII. yüzyıldan XX. yüzyıl başlarına kadar yaşanan siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler)

c) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (XX. yüzyıl başından XX. yüzyılın ortalarına kadar, Osmanlı Devleti’nin yıkılışından İkinci Dünya Savaşı’nın sonuna kadar Türkiye tarihinde yaşanan siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler)

ç) Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi (XX. yüzyılın başlangıcından günümüze kadar dünyada; İkinci Dünya Savaşı’ndan günümüze kadar Türkiye’de yaşanan siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler)

  • Bu bölümde yaklaşık ağırlık – 12,5 (%)

Türkiye Coğrafyası:

– Türkiye Fiziki Coğrafyası, Türkiye Beşerî ve Ekonomik Coğrafyası – 10 (%)

Eğitimin Temelleri ve Türk Millî Eğitim Sistemi

Eğitim Biliminin Genel Kavramları, Kuramları, Süreçleri ve Uygulamaları

a. Eğitimin Temel Kavram ve Kuramları

b. Eğitimin Tarihî, Felsefi, Toplumsal, Psikolojik, Ekonomik ve Politik Temelleri

c. Türk Millî Eğitim Sisteminin Genel Yapısı

Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin Genel Yapısı ve Temelleri

Eğitim ve Öğretimde Etik

Eğitim ve Öğretim Teknolojileri

– Bu bölümde yaklaşık ağırlık – 30 (%)

Mevzuat:

  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu – 10 (%)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir