Kendine Özel Egzersiz Planı Oluştururken Göz Önünde Bulundurman Gereken 11 Şey

Herkesin farklı bir vücut tipi ve vücudunun farklı ihtiyaçları var. Bu nedenle egzersiz için herkese uyan tek bir tip olması mümkün değil. Kendin için uyun bir egzersiz programı hazırlarken dikkat etmen gerekenler bu listede!

1. Egzersiz ile neyi hedefliyorsun?

Farklı hedeflere göre farklı egzersiz türleri yapılması gerekir. Bu nedenle egzersiz sonucunun ne olmasını istediğini kendine sormalısın. Bu hedef kilo verme, sıkılaşma, bir spor etkinliğine hazırlık veya sadece genel kondisyon olabilir. Planın da hedefine bağlı olarak değişecektir.

2. Planının programına uygun olduğundan emin ol

Her hafta 5 veya 6 gün yoğun egzersiz gerektiren bir program yapman mümkün değil. İstediğin hedef için zamanının kısıtlı olduğunu düşünüyorsan, taahhüt edebileceğin bir zaman çizelgesi ile gerçekçi hedefler belirlemen gerekecektir.

3. Nasıl egzersizler yapmaktan hoşlanacağını belirle

Egzersiz zorlayıcı olabilir ama keyifli olursa güzel de olur. Zevk almayacağın bir programa başlamanın bir süre sonra kaçmaya başlayacağın için hiçbir anlamı yok. Her gün bir veya iki temel rutine bağlı kalmak isteyebilirsin veya ilgini korumak için çeşitli rutinlere ve derslere ihtiyacın olabilir. Her durumda, programının seni sıkmayacağından veya bir kaçış yolu aramayacağından emin olmalısın.

4. Hangi ekipmanlara ihtiyacın olduğunu belirle

Farklı egzersiz programları, farklı araç ve gereçler gerektirecektir. Eğer spor salonuna gidiyorsan, spor salonunun tüm egzersiz planları için ihtiyaç duyacağın tüm ekipmanları içerdiğinden emin olmalısın. O zaman tek endişelenmen gereken çalma listenin nasıl olacağı ve bir şişe su!

5. Egzersiz programına uygun beslediğinden emin ol

Egzersiz programının yanı sıra egzersiz programının etkisini en üst düzeye çıkarmana yardımcı olacak bir beslenme programı da oluşturmak çok önemlidir. İnternette pek çok bilgi mevcut olsa da, kişiye özel gıda tavsiyesi için bir Beslenme Danışmanına veya Diyetisyene de danışabilirsin.

6. Desteğe ihtiyacın olup olmayacağını kendine sormalısın

Kendi başına bir fitness planına bağlı kalmak zor olabilir. Bu nedenle seni motive etmek ve yolda tutmak için biraz destek aldığından emin ol. Kişisel antrenör veya benzer hedeflere sahip bir arkadaş bu yoldan çıkmaman için caydırıcı olabilir.

7. Devamlı aynı spor salonuna gitme, rutinine farklılıklar kat

Aynı ortamda spor yapmaktan sıkılıyorsan Fitty ile farklı spor salonlarına giderek bu sorunu ortadan kaldırabilirsin. Yapman gereken tek şey, Fitty’nin anlaşmalı olduğu spor salonları listesine göz atmak!

8. Programın işine yarayıp yaramadığından emin ol

Programın işe yarayıp yaramadığını görmek için ilerlemeni değerlendirdiğinden emin olmalısın. Duruma göre programında bazı değişiklikler yapman veya tamamen yeni bir program bulman gerekebilir. Programının neden işe yaramadığı konusunda emin değilsen kişisel antrenöre danışabilirsin.

9. Sağlık durumunu ve geçmiş yaralanmalarını göz önünde bulundur

Güvenli bir fitness programı oluşturabilmek için sağlık durumun oldukça önemlidir. Herhangi bir hareket hassas bir uzvuna zarar verebilir ya da ağır kardiyolar bir astım hastasını zor duruma sokabilir.

10. Daha önceden spor geçmişin olup olmadığına dikkat etmelisin

Seviyeni öğrenerek ve ayrıca geçmiş egzersiz deneyimlerindeki duygularına dikkat ederek kendin için en uygun programın hazırlanmasını sağlayabilirsin.

11. Program oluşturmadan önce kendini bir kondisyon testine sokabilirsin

Kondisyon düzeyini öğrenmek, bir başlangıç noktası belirlemek için önemlidir. Mevcut alışkanlıklarını ve genel yaşam tarzını göz önünde bulundurman gerekir. Örneğin, marangoz ya da garson olan biri egzersiz yapmadığını söylese de işinin bir parçası olarak çok fazla fiziksel aktivite yapıyor ve bu da kondisyon seviyesini yükseltiyor. Bu konuda uzman tarafından bir teste sokulmakta fayda var.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*