Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Xiaomi, yedi akıllı telefon modeli için desteği sonlandırıyor: İşte liste

Xiaomi, bu ay yedi cihazının yaşam döngüsünün sonuna (EOL) geldiğini resmi olarak duyurdu. Bu, söz konusu cihazların artık güvenlik yamaları ve işletim sistemi güncellemeleri dahil hiçbir güncelleme almayacağı anlamına geliyor. Desteği sona …

VCT EMEA 2025’te Türk temsilcileri karşılaştı: BBL Esports, FUT Esports’u 2-0 mağlup etti

VALORANT Champions Tour (VCT) EMEA 2025 kapsamında 23 Nisan’da oynanan karşılaşmada iki Türk takımı, FUT Esports ve BBL Esports, grup aşamasında karşı karşıya geldi.

iPhone 17 ile birlikte, iPhone’larda 12 GB RAM dönemi başlıyor

Apple, iPhone 17 serisinde RAM kapasitesini artırmayı planlıyor. iPhone 17 Air, iPhone 17 Pro ve Pro Max modellerinde 12 GB RAM ile çoklu görev performansı ve Apple Intelligence’ın etkinliği üst seviyelere çıkarılabilir.

Realme 14T resmen tanıtıldı! İşte tasarımı

Realme, MediaTek’in 5G destekli Dimensity 6300 yonga setinden güç alan yeni modeli Realme 14T’yi tanıttı. Uygun fiyatı, AMOLED ekranı ve yüksek kapasiteli bataryası ile dikkat çeken telefon, özellikle bütçe dostu bir seçenek arayan kullanıcıları …

Arkeologlar gladyatörlerin aslanla savaştığını kanıtladı

Bir Roma gladyatörünün iskeletinde tespit edilen ısırık izleri, insan ile aslan arasındaki bir çarpışmanın ilk arkeolojik kanıtı olarak değerlendiriliyor

Zuckerberg, uğruna 1 milyar dolar harcadığı Instagram’ı hiç sevmemiş!

Instagram uzun yıllar boyunca Facebook’un üvey çocuğu gibi, kötü bir arayüz ve çok yetersiz özelliklerle çalıştı. Meğer bu ilgisizliğin nedeni, büyük patron Zuckerberg’in uygulamayı hiç sevmemesiymiş.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir